יישור שיניים לילדים

טיפול יישור שיניים לילדים, המכונה גם יישור שיניים מוקדם או טיפול שלב ראשון (Phase I), כולל תיקון בעיות סגר ויישור שיניים בתקופה בה הלסת של הילד עדיין מתפתחת. טיפול יישור שיניים ילדים הינו טיפול מוקדם אשר יכול לסייע במניעת התפתחות בעיות אורתודונטיות חמורות יותר בשלב מאוחר יותר בחיים ועשוי להפחית את הצורך בטיפול נרחב.
קיימות מספר סיבות מדוע ילד עשוי להזדקק לטיפול אורתודונטי מוקדם :

  1. שיניים צפופות או עקומות – שיניים צפופות או עקומות עלולות לגרום לבעיות סגר ולהקשות על ניקוי נכון של שיניים, מה שעלול להוביל לעששת ולמחלות חניכיים.
  2. ליקוי סגר – בעיות סגר כשהשיניים העליונות והתחתונות אינן משתלבות זו בזו כהלכה. כתוצאה מכך יכולות להיגרם זה יכול לגרום בעיות לעיסה ודיבור ואף בעיות במפרק הלסת.
  3. שיניים קדמיות עליונות בולטות – שיניים בולטות נוטות יותר לפציעות וחבלות ומשפיעות על המראה וההערכה העצמית של הילד.
  4. מציצת אגודל או הרגלים אחרים – מציצת אגודל או הרגלים אחרים המערבים את איברי הפה עלולים לגרום להזזת שיניים ולסתות להתפתח בצורה לא תקינה, מה שעלול להוביל לבעיות סגר ובעיות אורתודונטיות אחרות.

קראו גם – הטיפול בבעיות סקלטליות בילדים

יישור שיניים לילדים, יישור שיניים מוקדם שלב ראשון

איגוד האורתודונטים האמריקני ממליץ לילדים לעבור הערכה אורתודונטית ראשונה עד גיל 7, גם אם אין להם בעיות יישור שיניים נראות לעין.
עד גיל זה, לרוב הילדים יש שילוב של שיניים קבועות וחלביות, ואורתודנטים יכולים להעריך את התפתחות הסגר והלסת כדי לקבוע אם יש צורך בטיפול מוקדם.
טיפול אורתודונטי מוקדם כרוך בדרך כלל בשימוש בפלטה, גשר מתכת לילדים או מכשירים אחרים בכדי להנחות את הצמיחה וההתפתחות של הלסתות והשיניים. טיפול מוקדם' נמשך בדרך כלל 6-12 חודשים, תלוי בחומרת הבעיות האורתודונטיות.

בסך הכל, טיפול אורתודונטי מוקדם יכול לעזור לילדים להשיג סגר תקין, שיפור הפונקציונלית וחיוך יפה יותר.
אם אתה חושב שילדך עשוי להזדקק לטיפול יישור שיניים, שוחח עמנו בהקדם כדי ללמוד עוד על האפשרויות הזמינות ומתי הטיפול צריך להתחיל.
להרחבה והעמקה בנושא, הינך מוזמן לקרוא את הערך שכתבנו בוויקיפדיה "טיפול אורתודוטי מוקדם".

סוגי יישור שיניים

גלריית תמונות

רוצים לדעת עוד על יישור שיניים לילדים?
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם